ساخت سازه نگهبان سه راهی M4H6 و نیز تونل ارتباطی بین خط 6 و 4 در مجاورت ایستگاه H6 انجام پذیرفته است. این سازه امکان عبور قطار از خط 4 به خط 6 و یا بلعکس را فراهم می کند. سازه نگهبان سه راهی M4H6 به روش شمع و ریب و طول این سه راهی در حدود 60 متر است. همچنین تونل ارتباطی بین خط 6 و 4 به روش NATM صورت می پذیرد.
مهمترین عملیات اجرایی ساخت سازه نگهبان سه راهی M4H6 و نیز تونل ارتباطی بین خط 6 و 4به شرح ذیل می باشد:
ردیف | عملیات اجرایی | مقدار |
1 | عملیات خاکی | متر مکعب 19،200 |
2 | بتن ریزی | متر مکعب 51،500 |
3 | آرماتور بندی | کیلوگرم 210،100 |
4 | کار های فولادی | کیلوگرم 361،000 |
5 | عایق کاری | مترمربع 3،600 |
زمان اجرای این پروژه : از سال 1389 لغایت 1392 .
مشاور : شرکت مهندسین مشاور طرح بامداد / شرکت مهندسین مشاور بهروی تهران
کارفرما : شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو )